30 Kasım 2010 Salı

Londra'da eğitim almaya karar verdim, şimdi ne yapacağım?

Yurtdışında eğitim almak. Birçoğumuzun hayalleri arasında ön sıralardadır. Keza gereklidir de... Piyasa içerisinde edineceğimiz yeri sağlamlaştırmak ve kendi ülkemizden uzaklaşıp farklı kültürler, farklı yaşayışlara tanık olmak bizi daha anlamlı bireyler haline getirecektir. Yurtdışında eğitim, dünyanın yaşanılan ülkeden hatta bazıları için yaşanılan kentten daha büyük olduğunu kavrayabilmek için eşsiz bir deneyimdir. Bu kimileri için çeşitli sebeplerle bir hayal olmakla sınırlı kalırken kimileri de şansını zorlayıp, kabuğunu kırmak için olabildiğince çaba gösterir. Maddi imkansızlıklar, güvensizlik, aile, sevgili baskısı vb. sebeplerle hayallerini gerçekleştiremeyenler bunun sızısını yaşamları boyunca çeker. Üniversite, yüksek lisans ya da dil okulu... Şimdi sen de böyle bir kararın arifesindeysen, bir hayalin varsa ve bunu gerçekleştirmek istiyorsan detaylara boğulmaya hazırlıklı ol! Önünde meşakatli bir süreç var. Yorulmaya, sıkılmaya, pes etmeye yer yok bu süreçte. Ülke seçimini yapmış olduğunu farz ediyorum. Zira ben sana Londra'da eğitimden ve yaşamdan bahsedeceğim. İnce ayrıntıları ile karar sürecinden geri dönüşüne kadar sana Londra'yı anlatacağım. Takipte ol çünkü her an yeni bir detay ekleyebilirim. Ve bu detaylar seni şaşırtabilir. Unutma takip edeceğin adres: http://londonandlondon.blospot.com

Takdir edersin ki ben de işinde, gücünde biriyim. Tüm zamanımı bu platforma ayıramıyorum. Sadece deneyimlerimi paylaşıp, zorluklarını minimuma indirmek için sana yardımcı olma amacındayım. Benzer sıkıntıları ben de yaşadım ve çözüm yolu ararken benim de yolum bloglardan, forumlardan geçti. Şimdi yardımcı olma noktasında kendimi sorumlu hissediyorum. Katkı sağlayabilirsem, ne mutlu bana.


Nasıl anlatacağım?

  • Tüm spesifik konuları, yeni başlıklar altında sunacağım.

  • İhtiyacın olan bilgiye erişmek için sayfanın sol tarafındaki arşivden başlıklara göz atabilirsin.

  • Metinleri kendi algı dünyama göre etiketleyeceğim.

  • Ruh halime göre anlatım dilim değişebilir fakat her daim senin anlayabileceğin dili kullanmaya çalışacağım.

  • Konu başlıkları ile ilgili kafanda oluşabilecek ekstra soruların önüne geçebilmek için anlatımlarımı detaylandıracağım.

  • Konuların sırası senin ihtiyaç duyduğun kronolojide olmayabilir. Bu nedenle diğer yazılar arasında dolanmak durumunda kalabilirsin. Çekinme, hepsine bakabilirsin.


Yakın zamanda burada neler bulacaksın?

  • Londra'da okul seçerken hangi yolu izleyebilirim?

  • Vize başvurusunun püf noktaları nelerdir?

  • Seyahatimi nasıl planlamalıyım? Ucuz uçak bileti bulmak mümkün mü?

  • Uçuş sonrası Londra'ya nasıl ekonomik ulaşım sağlarım?

  • Londra nasıl bir yer?

  • Londra'da nerede kalabilirim?

  • İşe ihtiyacım olacak, Londra'da çalışabilir miyim? Nasıl iş bulurum?

  • İngilizlerin yaşamına dair gözlemler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder